In de zorg
- Verpleegkundige, verzorgende, hulpverlener, arts of je hebt een beroep in de paramedische sector
- Manager, leidinggevende, directeur
In het onderwijs
- Onderwijzer, leraar, docent.
- Schoolhoofd, directeur
De essentie van goede zorg en goed onderwijs is dat medewerkers, collega’s, cliënten en studenten in contact zijn met elkaar, dat zij elkaar serieus nemen en met aandacht de ander werkelijk zien.
Dat zorgt voor een gevoel van begrip, er toe doen.
Hoe krijg je dat als zorgorganisatie of onderwijsinstelling voor elkaar, als in een proces efficiëntie en werkdruk leidend zijn? Als er regelmatig ruis is op de lijn: interpretaties niet overeen komen, er onuitgesproken verwachtingen zijn, afspraken niet nagekomen worden, er sprake is van machtsspelletjes of geroddel.
Dat kan zich uiten in stress, op de automatische piloot werken, contact met je gevoel verliezen, onzeker worden over je functioneren, conflicten, weerstand voelen bij veranderingen, ziekteverzuim.
Wat helpt?
- Door met cliënten, studenten en ook met collega’s en andere betrokkenen in dialoog te gaan.
- Door met aandacht te luisteren.
- Door echt te kijken.
- Door te voelen.
- Door lichaamstaal te observeren en dóór te vragen.
Daarom werkt Van Nature Coaching vanuit de zintuiglijke ervaring. Zo word je je bewust van wat je zintuigen je echt vertellen. En zo worden, professional – cliënt – mantelzorger en docent – student, partner in het communicatieproces.
Dialoog in plaats van discussie.
Contact
Van Nature coaching
Mirjam de Zeeuw
Reyer Anslostraat 85
3522 DH Utrecht
06 50212695
info@vannaturecoaching.nl